A szak jelenleg nincs meghirdetve.
A szak működésében mind az Egyetem oktatói, mind pedig külsős szakemberek, gyakorló gyógytestnevelő mentortanárok részt vesznek, hogy egyrészt alapozó elméleti tudásukkal, illetve gyakorlati tapasztalatukkal járuljanak hozzá a mind magasabb szintű, korszerű képzés megvalósításához. Ebben a folyamatban, a szakirányú továbbképzésben résztvevő gyógytestnevelő tanárok aktív, interaktív közreműködésére is méltán számítunk.
A szakirányú továbbképzés önköltséges, díja 250 000 forint/félév.
Képzési cél
A képzés célja, hogy a gyógytestnevelő tanári pályára készülő (MA és OT) hallgatókat olyan megalapozott tudással, gyakorlattal rendelkező szakemberek készítsék fel, akik a mindennapos gyakorlati tapasztalataikat képesek továbbadni, magas szintű szakmai elkötelezettség jellemzi őket, alkalmasak tanári kvalitásaikat a következő gyógytestnevelő tanári nemzedék felé közvetíteni.
A továbbképzésben kiemelt fontosságú a korábbi gyógytestnevelő tanári végzettség megszerzése során elsajátított tudásanyag korszerű kiegészítése, a gyakorlati ismeretek átadási képességének fejlesztése kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek magas szintű alakítása, a szakképzettség alkalmazására való felkésztés konkrét környezetben, tevékenységrendszerben. A képzés során gyakorló mentortanárok is teret kapnak, hogy tapasztalataikat megosztva gazdagítsák a résztvevők tudását.
Kompetenciák
- Biztos elméleti tudás, az egyes mozgásszervi- és belgyógyászati elváltozások diagnózisa és tüneteinek, valamint a terápiás eljárások gyakorlati alkalmazásának alapos ismerete, ezen tudás szisztematikus átadása. A vezető szerep pozitív megélése és gyakorlása.
- A gyógytestnevelő tanári pálya és tevékenység iránti elkötelezettség és tudás átadásának képessége, a személyes tulajdonságok empatikus, pozitív kivetítése, a gyermekekkel való bánásmód, problémamegoldó és segítő attitűd közvetítése.
- Az egészséges életmód ismérveinek és feltételeinek, a preventív szemlélet, a specifikus szakterületi tudás birtoklása és integratív szemlélete.
A szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben
- A hatályos rendelkezések értelmében a Szakszolgálatok felügyelete és szervezeti formájában folyó munka megismertetése.
- Az oktató, nevelő munka a különböző szintű oktatási intézményben tanuló gyermekek, diákok gyógytestnevelés ellátásában (óvoda, általános- és középiskola, szakiskola).
Képzettség megjelölése: Gyógytestnevelő mentortanár pedagógus szakvizsga
A tervezett képzési napok: hamarosan
Képzési idő: 4 félév, 120 kredit
Oktatóink:
- Általános és köznevelésjog: Dr. Szekeres Diána
- EU alapismeretek: Dr. Farkas Péter
- Közoktatási ismeretek: Dr. Borosán Lívia
- Általános rendszerelmélet: Dubecz József
- Általános menedzsment-, vezetés-, szervezéselmélet és módszertan: Dolnegó Bálint
- Pályázatírási és projectmenedzsment ismeretek: Dr. Farkas Judit, Szász Tibor
- Közoktatási rendszerek felépítése és működése: Dr. Albert Gábor
- Általános és közoktatási szakkommunikáció: Dr. Kokovay Ágnes, Dr. Csepela Yvette
- Pedagógus életpálya: Dr. Borosán Lívia
- Oktatáselmélet és módszertan: Dr. Borosán Lívia
- Szakpedagógia: Dr. Gombocz János
- Közoktatási munkahatékonyság: D. Borosán Lívia
- Általános és szakirányú teljesítmény diagnosztika: Dr. Uvacsek Martina
- Értékelés a köznevelés rendszereiben: Dr. Gombocz János, Varga András, Takács Zoltán
- Személyiség és közösségfejlesztés: Dr. Lénárt Ágota
- A gyógytestnevelés elmélete és módszertana: Dr. Farkas Anna
- Tantervelmélet és tanmenetkészítés: Dr. Hamar Pál
- Az iskolai testkulturális képzés edzéselmélete és módszertana: Dubecz József
- Szakterületi ismeretátadás és módszertan gyakorlata: Dr. Bosnyák Edit
- Továbbképzés szervezés: Dr. Géczi Gábor
- Nevelési-oktatási intézményvezető: Dr. Borosán Lívia
- Mentori ismeretek a gyógytestnevelésben: Pesáné Nagy Katalin
- Egészség-, kisebbség és szociálpszichológia: Dr. Tóth László
- Akadályozott és SNI-s gyermekek adaptív gyógytestnevelése: Sáringerné dr. Szilárd Zsuzsanna
- Mozgásszervi elváltozások diagnosztikus protokollja: Dr. Berkes István
- Alkalmazott viselkedésterápiai alapismeretek: Dr. Tóth László
- Addiktológia az iskolában: Dr. Sipos Kornél
- Belgyógyászati betegségek diagnosztikus protokollja: Dr. Mészárosné dr. Seres Leila
- Természetes mozgásformák, iskolai gimnasztika, oktatásmódszertan: Barsiné Dizmatsek Ibolya
- Sportágak gyógyító adaptációja: Gábor Áron
- Gyógyúszás oktatásmódszertan: Nagy Nikoletta, Dr. Egressy János
- Zenére végezhetó mozgásformák oktatásmódszertana, koreográfia: Horváth Anikó
- Számítógépes mozgáselemzés-mozgástervezés: Gréger Zsolt, Tuza Kornélia
- Egyes életkorok nevelésének pszichológiája és pedagógiája: Dr. Tóth László
- Szabadidősportok és testnevelési játékok oktatása: Dr. Kovács Katalin
- Gyógytestnevelés óra hospitálás: Dr. Trájer Emese
- A testnevelés, gyógytestnevelés és sport oktatástechnológiája: Budai Csaba
- A gyakorlatvezető /mentor/ pedagógiája: Takács Zoltán, Varga András
- Gyógytestnevelés oktatási és nevelési gyakorlat: Dr. Farkas Anna /Dr. Bosnyák E
Felvételi követelmények
A szak jelenleg nincs meghirdetve.
- A képzésre Testnevelő tanári végzettség (MA vagy Osztatlan gyógytestnevelő-egészségfejlesztő tanár) egyetemi szintű képzésben szerzett végzettség birtokában lehet jelentkezni. További feltétel a gyógytestnevelő tanári gyakorlat.
- Önéletrajz
- Motiváció levél
- Felvételi beszélgetés a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetemen
A felvételi beszélgetés pontos idejéről a felvételizők a jelentkezések alapján külön értesítést kapnak.
Elérhetőségek:
Dr. Farkas Anna
farkas.anna@tf.hu
Kurucz Edina
kurucz.edina@tf.hu